ギターレッスン:ポケットでの演奏方法(By Michael Williams)

Michael Williams氏の「ポケットでの演奏方法」を翻訳しました。

とても興味深い内容です。

内容に誤りがございましたらご指摘いただけるとありがたいです。

翻訳文

You have any tips for aspiring players to help find that pocket and really groove in it? I do. You know, it's so important when you're playing blues to be really focused and really clear with your rhythm parts, and that's what we refer to as playing in the pocket. That's where every musician, including bass, drums, guitar, keyboard, whoever's in the band, takes their adds their component to the band, while leaving room for the other musicians. And that is so important because in some of the lower-level ensembles, for instance, at Berkeley or wherever, I see it, players that aren't as experienced, perhaps, you'll see people playing like playing too much and playing over their space, basically. I think of it as a sonic airspace, basically. So, I've got to leave room for the people next to me. That's very important. And so, I think a part of that is learning how to edit, you know, and knowing it's just as important to know what not to play as to what to play.

意欲的なプレイヤーたちがポケットを見つけ、本当にグルーヴするためのヒントはありますか?あります。ブルースを演奏する際には、リズムパートに本当に集中し、明確にすることが非常に重要です。それが私たちが「ポケットで演奏する」と呼んでいるものです。バンドに参加するベース、ドラム、ギター、キーボードなど、すべてのミュージシャンが自分の役割を果たしつつ、他のミュージシャンにスペースを残します。これは非常に重要です。なぜなら、バークリーや他の場所のようなレベルの低いアンサンブルでは、経験の浅いプレイヤーが、あまりにも多くのことを演奏し、自分のスペースを侵してしまうことがあるからです。私はそれを音響的な空間と考えています。だから、隣の人のためにスペースを残さなければなりません。それが非常に重要です。だから、それには編集する方法を学ぶことも含まれていると思います。何を演奏すべきかだけでなく、演奏すべきでないものを知ることも同じくらい重要です。


A few things that come to mind if I was going to talk in just a very short period of time about playing the groove, one of the real important elements when you're playing blues, jazz, funk, or any style such that would be playing with the backbeat and learning how to lock in and focus and really groove along with the backbeat. So, as a musician and a guitar player and the bass and everybody kind of zeroes in on those backbeats, so I'm going to do that. I'm going to demonstrate that for a second if I can get a quick going here. Turn down the reverb just a little bit on this since it's a little obnoxious.

グルーヴについて話すための非常に短い時間だけであれば、いくつかの重要な要素が思い浮かびます。ブルース、ジャズ、ファンク、またはその他のスタイルを演奏する際に重要な要素の一つは、バックビートと一緒に演奏し、ロックインし、集中してグルーヴを作ることです。だから、ミュージシャンやギタリスト、ベーシスト、みんながバックビートに集中するのです。それをデモンストレーションします。少し早くなってしまっているので、このリバーブを少し下げましょう。


Now, I'm going to take you through a shuffle and then a jazz groove and then a funk groove all at the same tempo and easier. I'm going to use these clicks to represent the backbeats on two and four. So, if I was going to count that, it would be one looks like one, two, one, two, three, four. Okay, so let me get a sound happening here on the guitar and I'm going to do that now.

それでは、同じテンポで、シャッフル、ジャズグルーヴ、そしてファンクグルーヴを紹介します。クリック音は2拍目と4拍目のバックビートを表します。数えてみると、1、2、1、2、3、4のようになります。それでは、ギターで音を出してみましょう。


There's a shuffle to begin with: one, two, one, two, three, four.

最初はシャッフルです。1、2、1、2、3、4。


Okay, there's a jazz groove. Same tempo: one, two, three, B-flat blues or up or two-fives in the changes. Still, still walking with that back more or less. I had the two-five turnaround and such on.

では、ジャズグルーヴです。同じテンポで、1、2、3、Bフラットブルースや2-5の変化などを演奏します。まだ、バックビートと一緒に歩いています。2-5のターンアラウンドなども含まれています。


Okay, again, way different than that shuffle knee, but still, those backbeats are just as essential.

シャッフルとはまったく異なるアプローチですが、それでもバックビートは非常に重要です。


Now I'm going to take it into a little bit of funk, and I'm going to do this in E. Okay, this is like a lot, maybe a little bit before the James Brown kind. One, two, one, two.

次は少しファンクの要素を加えます。Eで行います。これは、ジェームズ・ブラウンのようなものの前に位置するかもしれません。1、2、1、2。


So, all three of those styles, those backbeats are just really pretty essential. So, if you're going to be working on your groove and you want to work on your tempo and really locking in, working on your time, which is essential, do practice with the backbeats. It takes a little getting used to, but it's very important.

以上の3つのスタイルでは、バックビートは非常に重要です。ですから、もしグルーヴを磨きたいし、テンポやタイミングに本当にロックインしたいのであれば、バックビートと一緒に練習することをおすすめします。少し慣れるまで時間がかかるかもしれませんが、非常に重要です。


END

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