ABSTRACT(要約)
This study examines the process of accompanying the jazz vocalist and explains the performance subtleties inherent in the art form from the pianist’s perspective.
Through interviews of eight pianists, the study specifies differences between instrumental and vocal accompanying and explains how pianists learn and improve upon their accompaniment skills.
この研究は、ジャズボーカリストの伴奏プロセスを調査し、ピアニストの視点から芸術形式に固有の演奏の微妙なニュアンスを説明します。
8人のピアニストへのインタビューを通じて、楽器とボーカルの伴奏の違いを明確にし、ピアニストが伴奏スキルを学び、向上する方法を説明します。
The study addresses common issues that arise when working with a vocalist, such as creating appropriate introductions, performing rubato, attention to lyrics, performing in a duo setting, the use of musical texture, chord voicings, avoiding harmonic conflicts with the melody, the improvised solo, transposition and the use of ornamentation with the vocal line. The project examines how an accompanist arranges for and adapts to the each vocalist. Descriptions of musical examples and transcriptions from recordings supplement and illuminate the artist’s comments.
本研究は、ボーカリストと一緒に仕事をする際に発生する一般的な問題に取り組み、適切なイントロの作成、ルバートの演奏、歌詞への注意、デュオセッティングでの演奏、音楽的テクスチャーの使用、和音構成、旋律とのハーモニックな衝突を避ける方法、即興ソロ、移調、ボーカルラインに装飾を施す方法などを説明します。また、伴奏者がそれぞれのボーカリストに合わせてアレンジし、適応する方法を検討します。アーティストのコメントを補足し、説明するために、音楽例や録音からの転写の記述が含まれます。
This study finds that there is a difference between being a proficient improviser and a proficient accompanist. The preeminent accompanists are, in essence, co- collaborators with vocalists. There is currently sparse academic study in the area of jazz vocal accompaniment and this project seeks to fill that void.
この研究により、熟練した即興演奏者と熟練した伴奏者との違いがあることがわかりました。最高の伴奏者は、本質的にはボーカリストと共同作業者です。ジャズボーカルの伴奏に関する学術研究は現在ほとんどなく、このプロジェクトはその空白を埋めることを目的としています。