フィールとポケットを向上させるための4つの簡単な要素(By Daric's Bass Lessons)

Daric's Bass Lessonsによる「フィールとポケットを向上させるための4つの簡単な要素」を翻訳しました。

とても興味深い内容です。

内容に誤りがございましたらご指摘いただけるとありがたいです。

翻訳文

That's it! So, as a bass player, one of the most important roles that we have is to keep time and the feel of the song right behind the drummer. Almost more than the drummer, we have to be in sync with the drummer. So, I'm going to be talking about some fill and some pocket techniques that you can use right now, very simple. Let's go.

それだけです!ベースプレイヤーとして、私たちが持つ最も重要な役割の1つは、ドラマーのバックで曲のリズムとフィールを保つことです。ドラマーよりも、私たちはドラマーと同期する必要があります。今すぐ使える、非常にシンプルなフィルやポケットのテクニックについて話していきます。さあ始めましょう。

First and foremost, huge shoutout to Christian Davis, Bass Nation Academy member. He requested that I break this song down - "The Payback" by James Brown. If any of you are familiar with that song, you know it grooves like crazy. And I thought this would be a great, perfect example for trying to explain fill time pocket because back in the day, Fred Thomas, the bass player for James Brown, was the man. You're talking about fill and pocket like nobody's business.

まず第一に、Christian Davisさんに大きなシャウトアウトを送ります。彼はBass Nation Academyのメンバーで、この曲、「The Payback」by James Brownの解説をリクエストしてくれました。この曲を知っている人なら誰でも、この曲はめちゃくちゃグルーヴするということを知っているはずです。そして、私は、フィルやポケットの説明を試みるための素晴らしい完璧な例として、かつてJames BrownのベースプレイヤーだったFred Thomasが当時の名人であったことから、この曲を選びました。

And I was talking to another Academy member. We were talking about fill and pocketing. What the definition of feel and pocket is because different people have different definitions. But to me, pocket and fill is the epitome of this song, literally.

私は別のアカデミーのメンバーと話していました。私たちはフィールとポケットについて話していました。フィールとポケットの定義は人によって異なるため、違う定義があります。しかし、私にとっては、この曲のポケットとフィールは最高峰です。

So, I'm going to play a couple of seconds of it so you guys know exactly what I'm talking about. So, here we go. James Brown - "The Payback".

そこで、数秒間だけ曲を再生して、私が何を話しているか正確にわかるようにします。さあ、いきましょう。ジェームス・ブラウン「The Payback」です。


<The Paybackの原曲>


And if you hear, very simple, really no bass line. Very, very simple bass line. So what we're doing is we're just spelling out the one, two, five, and the flat seven in B-flat. The thing about fill and time is it's the simplicity with this bass line, also the subtle things that happen in this bass line. I'm going to go further to the next part to show you exactly what that means.

聴きますと、ベースラインと言えないほど単純です。B♭の1、2、5、そしてフラット7を綴り出しているだけです。フィールとタイムのことは、このベースラインのシンプルさ、また、このベースラインで起こる微妙なことでもあります。次のパートに進んで、それがどういう意味かを示します。

So, with that first part to do so, we got B-flat, F, A-flat. Sorry, not B-flat, E-flat. So we have B-flat, F, A-flat. There we go. Now, the next part is a two-note bass line. So let me see if I can go ahead here. That's it. A-flat to B-flat. But I want you to hear exactly what he's doing. It's not just the two notes that he's doing. There's something else subtle. And now I want to see if you guys can hear that.

それでは、最初の部分は、B♭、F、A♭です。そして、次のパートは2つの音符のベースラインです。ここでちょっと進めます。それだけです。A♭、B♭です。でも、彼がやっていることを正確に聴いて欲しいんです。2つの音符だけではなく、もう1つ微妙なものがあります。さて、それを聞き取れるでしょうか。

There's another note in there. Seems like there's another note being played in there. It almost sounds like the kick drum, but that's why it makes it groove and the pocket is so deep because of that little thing that he's doing right there. It can be a very subtle small change. So what he's doing is doing those two notes A-flat to B-flat, but he's adding a ghost note in there before the A-flat.

そこにはもう1つの音符があります。キックドラムのように聞こえますが、それがグルーヴを生み出し、ポケットが深くなる理由です。彼がそこでやっている小さなことが、それを微妙に変えることができます。彼がやっていることは、A♭からB♭までの2つの音符を演奏すると同時に、A♭の前にゴーストノートを追加しています。

Something very so and simple like that can make the baseline groove that much harder and almost sounds like the kick drum is doing "doo-doo-doo-doo" and we're so, he's so in sync with the drummer, and it's just absolutely crazy. Though he's not playing that first A-flat, he's playing a ghost note. So ghost note meaning you're just playing the string, but nothing's coming out, but you're not pressing the string all the way down. So before you hit that A-flat, you're resting your finger there, a very quick movement.

そんなに単純なことでも、そのようなことでベースラインがよりグルーヴ感を持ち、キックドラムが「doo-doo-doo-doo」と鳴っているように聞こえ、彼はドラマーと非常にシンクロしており、それはまったくもってクレイジーです。彼は最初のA♭を演奏していないが、ゴーストノートを演奏している。ゴーストノートとは、弦を演奏するが、音は出ないが、弦を完全に押さえ込んでいないことを意味します。A♭を演奏する前に、指をそこに置いて、非常に素早い動きをします。

So, you're doing a double movement here, so to do do-do-do on your right hand if you want to practice that back and forth. So, the first note isn't coming out at all, it's just a thud. It's like a, you know, just a space that's, that's literally what those notes are. Second element, he's also muting this. I'm not sure exactly how he's playing it, but there are several ways to mute this bassline or to mute a bassline like this. So, there can be two ways, let me show you the first way.

右手でドドドを練習する場合、2回の動きが必要になります。最初の音は全く出てこず、ただ音がなるだけです。これらの音符はそれが文字通りの空間です。2つ目の要素は、彼がこれをミュートしていることです。彼がどのように演奏しているかは正確にはわかりませんが、このようなベースラインをミュートする方法はいくつかあります。2つの方法があります。最初の方法を示します。

The first way, I'm sure the old-school guys back in the day were doing this. I'm muting it with your fretting hand. See how my hand is actually placed down on the fretboard almost all the way, just enough so the string cannot ring. Like you're muffling the string, but you're muting the string, so you don't have your fingers all the way down, you're just right above the string, kind of hovering right above it so you don't get that ring, very muted sound. You can also do it down here with your fretting hand, palm muting using your index and your thumb or just your thumb, but there are two different ways that you can do the palm muting movement.

最初の方法は、昔のスクールの人たちはこれをしていたはずです。指板に手を置いてミュートします。私の手が指板にほぼ全部触れるように、弦が鳴らないように、弦を消音するようにミュートしています。指を完全に下ろさず、弦のすぐ上にホバリングするようにしています。音が鳴らないように非常にミュートされた音になります。また、指板下部で、インデックスと親指、または親指だけを使って手のひらをミュートすることもできます。手のひらのミュートの動きには2つの異なる方法があります。

So, we have three different elements, just the simplicity of it, the palm muting, and also the ghost notes. So, we have three elements already, very, very small elements that will change this baseline. You have ghost no, no ghost no. The third time he does it, ghost note again, but he could've easily kept playing that form throughout the entire measure, could have kept that moving in and kept playing through that fourth time, but he didn't. He let the song ring, he let the song breathe. The words and the lyrics are coming through because of that break. Left it open for the guitar player to do their thing. So, you hear the friendly man, whatever that guitar is doing at the time, sounds terrible, but anyway, he left that space open, so it just grooves that much more. You're anticipating that baseline to come back in, doesn't matter how simple it is, two-note baseline, so that's the other element, just the space.

ここでは、シンプルさ、パームミュート、そしてゴーストノートの3つの要素があることが説明されています。ゴーストノートあり、ゴーストノートなしの2つのバリエーションがあります。3回目には再びゴーストノートがありますが、彼は全体のメジャーを通してその形式を継続することができたはずです。しかし、彼はそうしなかった。彼は曲を鳴らし、曲を呼吸させました。そのブレークのおかげで、言葉や歌詞が通ります。ギタリストが自分たちの演奏をするスペースを残しました。フレンドリーマンが何をしているかはともかく、曲はグルーヴし続けます。2音のベースラインでも、その空間が重要です。


So, you have first, what do we have before? We had the simplicity of the baseline, the ghost notes of the baseline, the muting of the baseline, and the space. Or, elements that can enhance a baseline just like that. He played the same thing through the entire song, but it grew so much, and that's what made a lot of James Brown music, the baseline. You can sing the baselines almost any James Brown tune that you think of or that's popular, you'll hear the baseline.

では、最初に何があるかを考えてみましょう。以前は何がありましたでしょうか?

ベースラインのシンプルさ
ベースラインのゴーストノート
ベースラインのミュート
そしてスペース

それらは、ベースラインを素早く向上させることができる要素です。彼は曲全体を通して同じことを演奏しましたが、それが多くのジェームズ・ブラウンの音楽を作り上げたものであり、それがベースラインです。あなたは、ジェームズ・ブラウンの曲のほとんどでベースラインを歌うことができます。思いつくあらゆるジェームズ・ブラウンの曲や人気曲で、あなたは必ずベースラインを聞くでしょう。



[Music]


Yeah, so you're here, and you know exactly what that song is. You know, I feel good, but that's what makes it that much more impactful, that much more powerful of a bass line. So, I wanted to break this on down. There was really only two sections, so I broke that song down. So it was a flat to B flat, the second section, and then the first section was B flat F a flat 3 4 1 & 2 3 4 1 2 3 4 & 3 & 4 & 1 & 3 & 4 & 1. The same thing with that first part of the bass line, with that muting. And a lot of bass players play with that with a P bass or with the bridge pickup, so you get that warmer sound, a warmer tone. You don't want to play on the bridge pickup.

そうですね、あなたがここにいるということは、その曲を正確に知っているということですね。『アイ・フィール・グッド』ですね。しかし、それがなおさらインパクトがあり、パワフルなベースラインになっているのです。そこで、この曲を詳しく解説したいと思います。実際には、2つのセクションしかないので、この曲を分解しました。第2セクションはA♭からB♭で、第1セクションはB♭、F、となります。1 & 2 & 3 & 4 & ・・・。最初のパートのベースラインも同じようにミュートされています。多くのベースプレーヤーはPベースまたはブリッジピックアップで演奏するため、より暖かいサウンド、トーンを得ることができます。ブリッジピックアップで演奏することは避けた方が良いです。


You want to play here over the neck pickup if you have this type of configuration. But other than that, you want to make sure versus see the difference. That's more bridge pickup. It doesn't really sound that similar. Now it gets a little bit more. You get that neck pickup sound and that tone once you play over the pickup as well versus a completely different sound. Alright, so you have to be careful with that too as well. But anyway, I wanted to break that down. Thanks, question for the request. It's a great song to practice and to listen to. James Brown, "The Payback". Make sure note so coming on clean, clear, and precise.

このような構成の場合、ネックピックアップで演奏することをお勧めします。しかし、それ以外の場合は、違いを見分ける必要があります。ブリッジピックアップで演奏すると、あまり似ていないように聞こえます。ネックピックアップで演奏すると、よりネックピックアップの音とトーンを得ることができますが、完全に異なる音になります。注意して演奏しなければなりません。とにかく、それを分解したかったのです。ご質問ありがとうございます。練習や聴くのに最適な曲ですね。「ザ・ペイバック」というジェームズ・ブラウンの曲です。キレイで明瞭で正確な音を出すように気をつけましょう。


And remember all of the elements that we added, the four different elements that we added to add to your creation of a bass line. So check it out. If you guys are new here, or if you're not new here and you just haven't subscribed yet, make sure you hit that subscribe button. Also, the notification bell icon. Hit that little bell. I hate missing notifications to channels that I'm subscribed to. So you want to hit that notification bell icon so you don't miss anything that I upload. And on top of that, if you like what you see and you get down with me, hit that thumbs up button. I would greatly appreciate it. It means the world to me that you guys are here spending your time learning and just jamming out with me. Peace.

そして、ベースラインを作成するために追加した4つの要素をすべて覚えておいてください。だから、チェックしてみてください。もしあなたがここで初めての場合、またはすでにここにいてまだ登録していない場合は、必ず登録ボタンをクリックしてください。また、通知ベルアイコンもクリックしてください。私が登録しているチャンネルの通知を見逃すのは嫌なので、通知ベルアイコンをクリックして、私がアップロードするすべてのものを見逃さないようにしてください。それに加えて、もし私のことが好きで、一緒に楽しんでくれるなら、高評価のボタンをクリックしてください。大変ありがたく思います。あなたたちがここにいて、時間を費やして学んで、私と一緒に楽しんでいることが世界にとっても意味があることです。平和を祈ります。

END

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